משלוח חינם מעל ₪300. חברי מועדון נהנים יותר. להתחברות/הצטרפות

שאלות ותשובות על שימוש בחינה טבעית לצביעת שיער

חינה לשיער - חסרונות יתרונות והוראות שימוש

אנשים רבים מאוד פונים אלינו להתייעצות על צביעה עם חינה לשיער ושאלות מה החסרונות של חינה לשיער, האם זה מתאים להם? איזה גוון יתקבל? האם ניתן לצבוע שיער לבן (כן! מוזמנים להיכנס לקישור למידע על צביעת שיער לבן עם חינה) ועוד שאלות רבות.
החינה שלנו איורוודיות שלנו לפני כעשר שנים כשטלי ביקשה מעידו צבע טבעי לשיער הלבן שהתחיל מבצבץ. מאז טלי ואלפי לקוחות משתמשים בתערובות חינה טבעיות לחלוטין ונהנים משיער צבוע היטב, מראה טבעי לחלוטין ושיער וקרקפת שמחים יותר. ישנן לא מעט לקוחות המדווחים על שיפור משמעותי של נשירה, קשקשת ובריאות השיער.
לאור העניין ההולך וגובר בחינה לשיער, ניסינו לרכז פה את כל השאלות כדי לעזור לכם לקבל החלטה ולהינות מהיתרונות הכה רבים שלה:

חינה זה שם של צמח הגדל באזור אסיה ובעיקר בהודו ושמו המלא-  lawsonia inermis. את העלים שלו קוטפים וטוחנים דק וזה למעשה החינה. בחינה משתמשים מעל 5000 שנה כולל באזור ישראל לצביעת שיער וכמובן גם לטקסים וצביעה על העור.

בצבעי השיער הרגילים ישנו ריכוז גבוה מאד של חומרים כימיים, מחמצנים ואגרסיביים מאד הן לשיער והן לעור הקרקפת. הם אמנם מבצעים את הצביעה במהירות ובדיוק בהתאם לגוון שנבחר , וברבים מהם תקבלו בערכה גם מרככים או מסיכות עתירות סיליקונים כי תת לשיער מראה בריא – אך בטווח הרחוק – הצבעים הכימיים מסבים נזק משמעותי לשיער והחומרים הכימיים לא רק מגרים את עור הקרקפת אלא גם חודרים אל מחזור הדם.

בלבנדר אנו מבססים את צבעי השיער שלנו בחינה ומוסיפים צמחי מרפא טחונים: אזדרכת, אמלה, עץ השמפו ההודי ואינדיגו, המאפשרים לטפל ולשפר את מצב העור והשיער, וכמובן מאפשרים להגיע לגוונים שונים. תערובות החינה לשיער שלנו 100% טבעיות ומבוססות על צמחים בלבד. עוד על חומרי הבסיס הצמחיים בתערובות החינה שלנו תוכלו לקרוא כאן. 

כן לצביעה בחינה טבעית לשיער יש חסרונות בנוחות ובתוצאה יחסית לצבעי שיער כימיים. בעוד בצבעים כימיים הגוון מדויק – בחינה הגוון ישתלב עם הגוון הקיים בשיערך. ז”א ש גם אם רשום חינה חום בהיר והגוון המקורי שלכם הוא גי’נג’י ייתכן שתקבלו גוון יותר אדום מאדם שיש לו גוון שיער חום במקור.
בנוסף, אזורים לבנים בשיער יקבלו צבע בהיר יותר מאשר אזורים כהים יותר וכך תקבלו לפחות בשימושים הראשונים גוונים שונים בשיער.
חשוב גם לדעת, בעיקר בשימושים הראשונים ובעיקר על שיער לבן ישנו צורך במספר צביעות על מנת לקבל גוון מלא ואחיד. כמו כן צביעת חינה דורשת שיער נקי.

להלן פירוט שלבי הצביעה:

  1. הוספת מים חמים מאוד (לחכות 3-4 דקות לאחר שהקומקום רתח ואז למזוג) באופן הדרגתי תוך כדי ערבוב, עד קבלת של משחה סמיכה (לא יבשה מדי כדי שהצבע ייספג היטב ולא נוזלית מדי שלא ינזל וילכלך את כל הגוף).
    אנו תמיד ממליצים להגיע למרקם אחיד הדומה למרקם של טחינה 🙂
  2. לתת לתערובת לעמוד עד שהיא מגיעה לטמפרטורה נעימה למגע
  3. יש למרוח על כל השיער מהשורשים והחוצה, רצוי בעזרת מברשת לצביעה.
  4. לכסות את השיער בניילון נצמד/בכובע ים – באופן כזה שהכיסוי “יימעך” את כל השיער ויצמיד אותו לראש ובכך יזרז את תהליך הצביעה.
  5. להמתין כשעתיים עם החומר על השיער ואז לשטוף היטב.
    נשמע מסובך? אחרי כמה פעמים וניסיון זה לוקח כמה דקות ואתם שם.

זה כמובן תלוי בקצב צימוח השיער ובתדירות החפיפות, אך לרוב הצבע מחזיק מעמד פחות או יותר חודש. במידה ויש שורשים לבנים – כדאי לבצע את הצביעה אחת לשלושה שבועות.

חינה טבעית אמיתית דורשת זמן לצביעה. אם ראיתם הוראה לרבע שעה, תסתכלו במרכיבים, כנראה תראו שם חומרים מחמצנים ואחרים מאוד אגרסיביים. למעשה אולי יש בזה מעט חינה אבל בעיקר יש בזה כימיקלים, לפעמים לא פחות בעייתים מאשר בכל צבעי השיער האחרים.

בלבנדר קוסמטיקה טבעית אנחנו משתמשים רק באבקות צמחיות אורגניות טחונות ברמה אחרת מאשר מה שרוכשים בשוק ועם תכולה של החומר הפעיל הצובע שבצמח בריכוז גבוה משמעותית מכל צבע חינה שתקנו בשוק, גם השטיפה והשימוש הרבה יותר קלים. מי שמכיר חינה מרגיש מאוד מהר את ההבדל באיכות.

לא. לחינה שלנו אין חומרים מחמצנים ולכן היא לא יכולה לבצע תהליך הבהרה של השיער. החינה יכולה או להשתלב עם הגוון הנוכחי או להכהות.

צביעה בחינה שונה לחלוטין בצביעה בצבע כימי (שם אפשר לבחור את הגוון הרצוי באופן מדויק). הגוון שיוצא בשימוש בחינה – תלוי בגוון הבסיס של השיער. ז”א שאם השיער שלך בגוונים מעורבים של חום – החינה תשתלב עם הגוונים השונים.

בהחלקה של השיער משתמשים בחומרים כימיים חזקים היוצרים מעטפת על השיערה ולכן הספיגה של צבעי החינה יכולה להיות לא מוצלחת. במקרה של החלקה לא נוכל להתחייב על איכות הצביעה לאחר תהליך החלקה. ניתן תמיד לבחור קווצת שיער פנימית ולעשות עליה את הבדיקה.

 

כן! משתמשים בחינה לצביעת שיער כבר 5000 שנה כולל על שיער לבן, אבל יש לפעמים קושי בפעמים הראשונות ובעיקר על שיער לבן שלא נצבע לאורך זמן לקבל צבע טוב נדרשים לעשות מספר פעמים. ראו מאמר שלם על צביעת שיער לבן.

שיער לבן ובעיקר שיער שלא נצבע מזה תקופה מתקשה לקבל את הצבע ולכן בפעמים הראשונות הכיסוי יהיה חלקי כלומר, תקבלו צבע עדין ובהיר משמעותית ממה שאתם מצפים אבל כל צביעה תחזק את הצבע ולכן גם מומלץ כבר מראש לתכנן 2 צביעות תוך כמה ימים על שיער לבן על מנת לקבל צבע טוב.

אבקות החינה שלנו החומות וכן החום שחור מכילות אבקה מצמח האינדיגו (גוון ירוק/כחכחל). החינה בפני עצמה תופסת הרבה יותר טוב מאשר האינדיגו בעיקר על שיער לבן. לכן אם התחלתם צביעה עם חינה שחורה לעיתים הצביעה לא תהיה טובה ולפעמים אפילו יהיה מעט גוון ירקרק בפעם הראשונה. לכן אנו ממליצים בעיקר על שיער לבן להתחיל הצביעה מאבקות החינה החומות/אדומות ורק אחרי שהצבע תפס טוב גם על הלבן לעבור לחינה השחורה.

בצביעה הראשונה נמליץ לצבוע את כל השיער כדי לקבל מידה של אחידות – ובציעה השניה יש למרוח רק על השורשים.

כמה אפשרויות לבעיה כזו (בפעמים הראשונות עד שלומדים לעשות חינה כמו שצריך):

  1. על שיער לבן לוקח לפעמים מספר פעמים לקבל צבע טוב.
  2. ייתכן שבמרככים/שמפואים שלכם יש חומרים כשמן סיליקוני המפריעים לחינה לתפוס. בגלל שאין בצבע חומרים מחמצנים וכימיקלים אחרים, כאשר יש שמן סיליקוני ושמנים מינרליים העוטפים את השערה – החינה לא מגיעה לשיער ולא יכולה לצבוע
    איך נמנעים? חשוב לשטוף מספר פעמים עם שמפואים טבעיים לפני שימוש בחינה.
  3. אותו כנ”ל לגבי השימוש בסרום/קרם לחות לשיער – רוב מה שקיים על המדפים היום מכיל גם שמן סילוקוני היוצא מעטפת על השיער. לכן כדאי להפקיד שבביצוע החינה השיער יהיה נקי לחלוטין משאריות של חומרים אחרים כדי שהחינה תוכל להיספג היטב.
  4. סיבה נוספת לכך שהחינה לא נקלטת בשיער היא שימוש במים לא מספיק חמים. מי ברז חמים מאוד הם בכ- 50 מעלות צלזיוס, טמפרטורה שאינה מספיקה כדי לפתוח ולמצות את הצבע מהצמח. יש להקפיד על שימוש במים רותחים שקוררו 2-3 דקות (טמפ’ של כ- 70-80 מעלות צלזיוס) בעת ערבוב האבקה.

לא מומלץ. בפעמים הראשונות בשימוש בחינה לוקח לפעמים זמן ללמוד איך עובדים נכון ולקבל את הגוון שתאהבו. אז ייתכן שהצבע בפעם הראשונה לא יהיה כמו שרצית וחבל על כאב הלב.

אם מאוד חשוב לך גוון ספציפי, את לא מוכנה לגוונים בשיער וכו’ – אולי לא כדאי לעבור לחינה אך קחי בחשבון שהגרד בקרקפת או הנשירה בשיער – עלולים להחמיר.
אם את מוכנה לאפשרות שבהגוון בשיער יהיה עם גוונים וערוכה לתהליך שלוקח מספר צביעות עד שמקבלים תוצאה רצוייה אז קדימה, חבל על כל צביעה עם צבעים כימיים המכילים כימיקלים מאוד אגרסיביים לשיער ולקרקפת. עדיף שכל צביעה תרגישי את השיער בריא יותר והקרקפת רגועה יותר מאשר לסבול כל צביעה.

לא. חינה לאורך זמן משפרת את בריאות השיער ונותנת לו חיים וברק. יחד עם זאת לפעמים ישר אחרי הצביעה השיער מרגיש מעט יבש, לכן אנו ממליצים להזין אותו עם קרם השיער שלנו אם צובעים שיער מתולתל או עם הסרום שיער לשיער גלי/חלק.

התערובות חינה שלנו מורכבות חוץ מחינה גם מאבקות צמחים אורגניים מעולים לשיער ולקרקפת שבחרנו והרכבנו בקפידה. אנו ממליצים להתחיל להשתמש באבקות כמו שהן ורק אם אחר כך רוצים לשחק ולהוסיף כל מיני תוספים שקראתם עליהם מוזמנים, בדרך כלל לא צריך וזה רק פוגע.

כתיבת תגובה

האי מייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים*

חשוב לנו שתדעו

אנחנו מייצרים ברישיון משרד הבריאות ובאיכות עולמית לפי תקן תנאי יצור נאותים ובפיקוח מכון התקנים

כל המוצרים מיוצרים בישראל בבית המלאכה שלנו בפרדס חנה בעבודת יד מוקפדת עם שמן זית ישראלי

משתמשים רק בחומרי גלם טבעיים ומוכרים שנים רבות כבטוחים לשימוש בכל רחבי העולם, ללא ניסויים בבעלי חיים ובמקסימום בטיחות

לבנדר מייצרת אך ורק קוסמטיקה 100% טבעית נקייה מכימיקלים, משמרים, תוצרי נפט, חומרי ריח סינטטיים. רק טבעי עבורך!

לבנדר מייצרת קוסמטיקה אקולוגית ללא אריזות חיצוניות למוצרים, אריזות מתמחזרות ושפכים טובים לסביבה

שומרים על בעלי החיים- רוב המוצרים שלנו טבעוניים לחלוטין בפיקוח ויגן פרנדלי

סל קניות

הרשמה/התחברות

33%

חבר/ת מועדון? יש להזין סלולרי לקבלת קוד בסמס. עדיין לא ורוצים להצטרף ולהנות מהטבות? הזינו סלולרי ומלאו את הפרטים.

67%

מלאו את הפרטים ותהנו מהטבות וצבירת נקודות בכל רכישה.

במילוי הפרטים אני מאשר/ת קבלת הטבות ועדכון על מבצעים בסמס/מייל.

67%

נא להזין את הקוד שהתקבל בסמס

דילוג לתוכן