משלוח חינם מעל ₪300. חברי מועדון נהנים יותר. להתחברות/הצטרפות

איך מכינים סבון מוצק וטבעי בבית

סבון מוצק טבעי בהכנה בבית
בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מבקשים להבין איך מכינים סבון בבית, כל אחד וסיבותיו. חלקם עושים זאת עקב העניין והיצירתיות, ואילו אחרים בגלל הרצון ליהנות מסבון שאינו מכיל חומרים סינטטיים למיניהם. בכל מקרה ומכל סיבה, חשוב לדעת שהכנת סבון בבית היא משימה אפשרית בהחלט, אמנם לא פשוטה ומאוד מהירה, אבל תוך כשעה עבודה ושמירה על דיוק ובטיחות תוכלו לעשות זאת בעצמכם. בנוסף, חשוב לדעת שלא מדובר ב- “זבנג וגמרנו” כי הכנת סבון טבעי כרוכה גם בהמתנה שבין שלושה שבועות לחודש וחצי לייבוש עד שניתן להשתמש בסבון שלכם. אבל אם אתם נכונים למלאכה, בשורות הבאות נסביר איך להכין סבון מוצק בבית. חשוב לדעת שההכנה כרוכה בסיכון ועבודה עם סודה קאוסטית ולכן יש לעבוד במקום מאוורר ועם משקפי מגן, בגדים ארוכים ונעלים מלאות וכפפות ארוכות ולעבוד בזהירות ובהתאם להוראות. אופן ההכנה הוא המלצה לאור ניסיון המחבר אבל לא יכול להבטיח תוצאות ובטיחות העבודה וכל המבצע סבון לפי מתכון זה לוקח את כל הסיכון על עצמו והכותב מסיר כל אחריות.
קודם כל לקנות את החומרים
אז איך מכינים סבון בבית משמן זית? קודם כל דואגים להשיג את החומרים הדרושים הכוללים 127 גרם סודה קאוסטית, , קילו אחד של שמן זית, כ- 20 מ”ל שמנים אתריים לבחירתם כגון מנטה או לבנדר. בנוסף תצטרכו כ- 350 גרם מים קרים – אפשר בהחלט להשתמש במי ברז אך יש המעדיפים מים מינרלים ויש הממליצים אף על מים מזוקקים.
דבר שני – להשיג את הכלים
חדי העין מביניכם שרצו להבין איך מכינים סבון טבעי בוודאי שמו לב לסודה הקאוסטית, לא חומר שמתחבר לנו עם באסוציאציה עם הטבע ובאמת קונים אותו בחנויות בניין. אבל הוא חומר נחוץ שמעניק לסבון בסיס והופך את השמן לסבון. ויש להיזהר איתו עקב ההתחממות במגע עם מים ועקב העובדה שהוא מסוכן לעור ולעיניים ועלול לגרום לכוויות. לכן חייבים לעבוד רק עם כפפות ארוכות ומשקפי מגן, ובכלל עדיף לעבוד עם ביגוד ארוך. בנוסף, צריך שיהיו לכם שני סירי נירוסטה וכף הגשה מנירוסטה. ומכיוון שמדובר בחומרים שצריך לשקול אותם, ואף להגיע לרמה דיוק די גבוהה של גרמים בודדים, דאגו שיהיו לכם מאזניים או משקל דיגיטלי, והקפידו לאפס אותם לפני תחילת כל שקילה.
עוד דבר שחובה שיהיה לכם הוא מדחום – והכוונה היא למדחום תעשייתי גדול וארוך שיעזור לכם להבין אם תערובת השמנים ותערובת הסודה הקאוסטית במים הגיעו לטמפרטורות הרצויות, ומייד נסביר. תצטרכו גם בלנדר סטיק הידוע גם בכינוי מוט יד, וכמובן תבניות סיליקון בכמות מתאימה (כ- 20 יחידות) שיכולות להיות למשל בצורה של לבבות, כוכבים, ריבועים, עיגולים וכן הלאה. אל תוך התבניות האלו תמזגו בסוף התהליך את הסבון המוכן ובהן הוא יעמוד לכמה שבועות עד שיתייבש.
ואיך מכינים את הסבון?
ועכשיו נסביר איך עושים סבון ביתי הלכה למעשה. כאמור, מדובר בתהליך לא מאוד מסובך אבל כן כזה שמצריך הקפדה על בטיחות ודיוק. בתור התחלה, כדאי למצוא פינה נוחה לעבודה בחוץ ובכל מקרה להקפיד שיהיה זה מקום מאוורר. שופכים את המים הקרים אל סיר הנירוסטה ומוסיפים את הסודה הקאוסטית בהדרגה תוך ערבוב ואתם תבחינו עם המדחום שהטמפרטורות עולות די במהירות. אז עכשיו אתם נותנים למים להתקרר ומערבבים בסיר את שמן הזית וחמאת הקוקוס, תור כדי המסה על אש קטנה והבאה עד לטמפרטורה של כ- 40 מעלות.
בד בבד אתם בודקים את החום של המים עם הסודה הקאוסטית, היורדת בהדרגה עד לחום של כ- 40 מעלות. כאשר הטמפרטורות של שני הסירים זהות, או לפחות מספיק קרובות, מוסיפים את המים עם הסודה על הסיר שבו נמצאים השמנים ומערבבים עם מרית נירוסטה. אחרי הערבוב הראשון משתמשים במוט יד שהזכרנו קודם עד המתקבל חומר בעל צבע ומרקם די אחיד. כעת מוסיפים את השמנים האתרים שהכנתם, מערבבים עד שמרגיש כמו קצפת, ובעיקרון זהו – הסבון מוכן.
יחד עם זאת, עכשיו מה שנשאר הוא לשפוך אותו אל תוך תבניות הסיליקון ולהעמיד אותן במקום יבש ומאוורר. יש הנוהגים להשאיר את הסבון בתבניות לכל תקופת הייבוש, שעומדת כאמור על חודש בממוצע, ויש המוציאים כעבור יומיים את הסבון שכבר הפך למוצק ונותנים לו להתייבש מחוץ לתבנית, בעיקר אם רוצים לחתוך אותו לקוביות.

גם לנו יש סבונים טבעיים מצוינים

באתר של חברתנו תוכלו למצוא מגוון רחב של סבונים מוצקים וסבונים נוזליים, כולם טבעיים ומוכנים בעבודת יד. את הסבונים תוכלו להזמין בקלות ובבטחה דרך האתר, ובמידת הצורך הצוות המקצועי שלנו ישמח לעמוד לרשותכם על מנת לסייע בבחירת מוצרי הטיפוח המתאימים לכם ולתת הכוונה מקצועית. לפרטים נוספים וקבלת עזרה הנכם מוזמנים לפנות אל חברתנו בטלפון 077-2127172.

סבונים מוצקים טבעיים משמן זית ישראלי בכבישה קרה

סבון ליפה מוצק טבעי

הסבון שממריץ ומחדש את פני העור ומחדש בזכות ספוג הליפה הטבעית השלם שבו. סבון
37.00 מידע נוסף

סבון מוצק טבעי ים המלח

סבון טבעי המועשר בבוץ מים המלח, מיוצר בעבודת יד בשיטה הקרה ומעניק פילינג עדין לעור. נפלא
29.00 מידע נוסף

סבון מוצק טבעי פטשולי וניל

סבון שמן זית טבעי  בתוספת חימר אדום משויש ובריח פצ’ולי, לבנדר, וניל. הסבונים שלנו
29.00 מידע נוסף

סבון מוצק טיפולי – חימר ירוק

סבון מוצק טבעי טיפולי מיוצר משמן זית ישראלי איכותי מכבישה קרה, בעבודת יד בתהליך
33.00 מידע נוסף

כתיבת תגובה

האי מייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים*

חשוב לנו שתדעו

אנחנו מייצרים ברישיון משרד הבריאות ובאיכות עולמית לפי תקן תנאי יצור נאותים ובפיקוח מכון התקנים

כל המוצרים מיוצרים בישראל בבית המלאכה שלנו בפרדס חנה בעבודת יד מוקפדת עם שמן זית ישראלי

משתמשים רק בחומרי גלם טבעיים ומוכרים שנים רבות כבטוחים לשימוש בכל רחבי העולם, ללא ניסויים בבעלי חיים ובמקסימום בטיחות

לבנדר מייצרת אך ורק קוסמטיקה 100% טבעית נקייה מכימיקלים, משמרים, תוצרי נפט, חומרי ריח סינטטיים. רק טבעי עבורך!

לבנדר מייצרת קוסמטיקה אקולוגית ללא אריזות חיצוניות למוצרים, אריזות מתמחזרות ושפכים טובים לסביבה

שומרים על בעלי החיים- רוב המוצרים שלנו טבעוניים לחלוטין בפיקוח ויגן פרנדלי

סל קניות

הרשמה/התחברות

33%

חבר/ת מועדון? יש להזין סלולרי לקבלת קוד בסמס. עדיין לא ורוצים להצטרף ולהנות מהטבות? הזינו סלולרי ומלאו את הפרטים.

67%

מלאו את הפרטים ותהנו מהטבות וצבירת נקודות בכל רכישה.

אנחנו כבר חברים, אבל חד פעמית נבקש ממך שוב למלא פרטים אלו כדי שההתחברות שלך בהמשך תהיה מהירה יותר. (אל דאגה, כל ההטבות שלך שמורות אצלנו)

במילוי הפרטים אני מאשר/ת קבלת הטבות ועדכון על מבצעים בסמס/מייל.

67%

נא להזין את הקוד שהתקבל בסמס

דילוג לתוכן