משלוח חינם מעל ₪300. חברי מועדון נהנים יותר. להתחברות/הצטרפות

מזונות שתורמים לאקנה והמאכלים שמונעים אקנה – הרשימה המלאה

שמן קוקוס לשיער המלצות לשימוש ממומחי לבנדר קוסמטיקה טבעית

אקנה הינה דלקת כרונית של בלוטות החלב המובילה לפעילות יתר של בלוטות אלה אשר תפקידן לשמן את העור. דלקת זו באה לידי ביטוי בעיקר באזורים בהם בלוטות החלב מורחבות. תופעה זו נפוצה לרוב באזור הפנים, אך יכולה להופיע גם על הגב, כתפיים, צוואר וגם ישבן ואזור הבטן.

כמו כן, אקנה עלולה להופיע בכל גיל ואינה מיוחסת לגיל ההתבגרות בלבד. בנוסף, לא משנה מהי הסיבה לאקנה, אנשים שיש להם אקנה, מזונות רבים עשויים להשפיע על מצב האקנה שלהם, כלומר להחמיר או לשפר באופן מופלא.

אמנם ישנם מאכלים שעושים חצ’קונים, אך על פי המחקרים אקנה לא תופיע עקב תזונה לקויה בלבד. אך ההכרה והמודעות איזה מאכלים עושים חצ’קונים וההשפעה שלהם על עור הפנים והגוף יכולה לסייע בהבנה במצבים בהם האקנה מחמיר. שינוי בתזונה יכול להוביל להטבה בהתפרצות של אקנה ושיפור אקנה כרוני ואקנה קיים. לכן, חשוב להכיר מאכלים שמונעים חצקונים וכן איזה מאכלים עושים חצ’קונים.

 

מאכלים שעוזרים לאקנה

מאכלים נגד חצ קונים יכולים לכלול דברים מפתיעים שלא חשבתם עליהם ככאלה, ניתן לשלב אותם בארוחה או לנשנש כך סתם.

  1. גזר- עשיר ברכיבים המסייעים לתפקוד תקין של מערכות הגוף השונות הכוללות איזון של בלוטות הגוף, לרבות בלוטות החלב.
  2. פירות יער- בעלי חשיבות גבוהה לבריאות גוף האדם שכן רובם מכילים מינרלים, ויטמינים ואנטי אוקסידנטים בריכוז גבוה הפועלים באופן ישיר על עור הפנים, מסייעים במניעת תהליך ההזדקנות ובסילוק רעלים. אם אתם במהלך התפרצות אקנה ומחפשים מאכלים נגד אקנה, פירות יער עשויים להיות התשובה עבורכם.
  3. דגנים מלאים- מכילים את גרעין הדגן במלואו ולכן מלאים בסיבים תזונתיים, חלבונים, נוגדי חמצון ומינרלים. דגנים מלאים מתפרקים בגוף בקצב איטי יותר, דבר הגורם לשחרור הגלוקוז לדם בקצב איטי גם כן. הדגנים המלאים העדיפים לשימוש הם דגנים ללא גלוטן, כגון שיבולת שועל, קינואה, אורז ודוחן.
  4. דגים- דגים המכילים חומצת שומן אומגה 3, אשר ידועה כחומר אנטי דלקתי עוצמתי יכולה לסייע ולשפר התפרצות אקנה ואף להביא לריפוי העור. זאת ועוד, אומגה 3 מסייעת בניקוי רעלים, דבר אשר תורם בהתמודדות עם דלקות כרוניות בגוף ומפחית את רמת השומנים בדם ואף תורם לשפר את מצב הרוח.
  5. שקדים- עשירים בסידן, מגנזיום, אבץ, ויטמין E וחומצות שומן בלתי רוויות. ויטמין E הינו אנטי אוקסידנט המסייע רבות במניעת דלקות. בשל כך, משפיע על בריאות, גמישות ומרקם העור, בפרט עור הפנים.
  6. שמרי בירה- שמרים אלה אינם פעילים ועתירים במינרלים שונים ובוויטמין B המסייע רבות לבעיות עור שונות, לאיזון מערכת העצבים, לשיפור מצב הרוח וכן מצליח להשפיע לטובה על עור עם אקנה.
  7. גרעיני דלעת- עשירים באבץ ועל כן חשובים לבריאות הגוף, העור והשיער. אבץ הינו בעל חשיבות רבה בחיזוק מערכת החיסונית ובזירוז החלמה של פצעים ואקנה.
  8. זרעי פשתן וזרעי צ’יה- עשירים בחומצת שומן אומגה 3 אשר כאמור, משמשת כחומר אנטי דלקתי. כמו כן זרעים אלה הם פתרון לצמחונים אשר מסיבות אידיאולוגיות או בריאותיות אינם יכולים לצרוך אומגה 3 מן החי המצוי בדגים.
  9. עלים ירוקים- מכילים ריכוז גבוה של כלורופיל המהווה את הפיגמנט הירוק ובנוסף, מזין את הגוף בצורה מיטבית, משמש כנוגדן חמצון ומטהר את הכבד והדם מרעלים. כך מסייע באקנה.
  10. פירות וירקות- באופן כללי חשוב לצרוך כחלק מהתזונה היומיומית כיוון שמכילים רכיבים תזונתיים חשובים. פירות וירקות עשירים בוויטמינים, מינרלים ואנטי אוקסידנטים החשובים לבריאות העור והגוף.

 

מאכלים שעושים חצ’קונים

חשוב גם להכיר איזה מאכלים גורמים לחצ’קונים על מנת שאנשים בעלי נטייה לעור שמנוני ודלקתי ידעו להימנע ממאכלים אלה.

  1. מוצרי חלב- צריכה יתרה עשויה להחמיר מצבי אקנה בשל הימצאות הורמונים בחלב. כמו כן, רגישות ללקטוז שעשויה להגיע לכדי אלרגיה יכולה לבוא לידי ביטוי בפריחות, פצעים ואקנה.
  2. משקאות קלים ומוגזים מכילים רכיבים אשר כל אחד מהם אינו בריא לגוף ואף השפעתם השלילית גדלה כאשר הם יחד.
  3. פיצה ושומן רווי- הפיצה מורכבת בעיקר מקמח לבן, הלוא הוא פחמימה ריקה ללא ערך תזונתי כלל. צריכת פחמימות ריקות לאורך זמן מעלה את ריכוז הגלוקוז בדם ומסייעת לרובד חיידקי. כמו כן, בעקבות השומן הרווי הנמצא בכמות גבוהה יכול להיגרם נזק למערכת העיכול ולהוביל לדלקתיות המתבטאת גם באקנה.
  4. מיונז- מיונז מעובד מכיל כמות גבוהה של חומצן שומן אומגה 6 וכן מכיל נתרן, סוכר ושומנים מעובדים נוספים.
  5. קמח לבן- מכיל סוכרים פשוטים אך בעל ערך גליקמי גבוה, דבר הגורם לעלייה חדה בסוכרים בדם אשר יכול להוביל לתופעות לוואי שונות וכן להפיכת העור לשומני יותר, להתפרצות של אקנה או החמרה.
  6. חטיפים- חטיפים מכל הסוגים, מתוקים ומלוחים, יכולים להשפיע לרעה על עור הפנים ואף להחמיר את מצב האקנה. החטיפים המלוחים הם עתירי נתרן בכמויות גבוהות של מלח. בנוסף, החטיפים המתוקים וגם המלוחים שופעים שומן רווי המשפיע על שומניות העור.
  7. בשר מעובד ומזון מהיר- עתיר נתרן לצד חומרים משמרים ורכיבים נוספים שעשויים להזיק לבריאות הגוף ולעורר דלקתיות המתבטאת גם באקנה.
  8. אלכוהול- צריכה יתרה עשויה להוביל להתפתחות דלקתיות בגוף הבאה לידי ביטוי גם בדלקתיות המובילה לאקנה. כמו כן, צריכה מוגזמת של אלכוהול פוגעת בספיגת האבץ בגוף המשפיע רבות על תהליך ההחלמה של אקנה. יתרה מכך, אלכוהול עלול לפגוע בכבד האחראי על סילוק פסולת ורעלים מהגוף, פגיעה בכבד יכולה להוביל לאקנה ובעיות עור נוספות.
  9. משקאות אנרגיה מבוססים על סוכר בריכוז גבוה ובעלי ערך גליקמי גבוה מאוד. “האנרגיה” המתקבלת משתיית משקאות אלה מתקבלת בעקבות העלייה החדה בריכוז הסוכר בדם שגורם לערנות רגעית בלבד. כמו כן, החומרים המשמרים המצויים והוויטמינים המלאכותיים במשקאות הללו לצד הסוכר הגבוה עשויים לגרום להחמרה של אקנה.
  10. פיצוחים- בעיקר אלה הנמכרים ברשתות המזון אשר עברו מגוון תהליכי עיבוד והם עתירים בנתרן ושומנים רווים אשר גורמים לעור להיות שומני יותר.
  11. סוכר- הסוכר מצוי כמעט בכל מקום, הסוכר הפשוט הינו בעל ערך גליקמי גבוה המעלה ומקפיץ את רמות הסוכר בדם, דבר שעלול בקלות להוביל לעור שמנוני ולהחמיר את האקנה. בחלק מהממתקים, לצד הסוכר קיים גם שומן רווי שמעודד מצבים דלקתיים.
  12. עישון- עישון מזיק לבריאות, אך לא רק עבור המעשן אלא גם עבור כל הנמצא בסביבתו. עישון אקטיבי וכן עישון פאסיבי עשויים להשפיע על אקנה.

לאחר שצוין איזה מאכלים גורמים לפצעים בפנים וכן איזה מאכלים מונעים פצעים, חשוב להבין כי הדרך בה מזינים את הגוף היא משמעותית ואין לזלזל בה. התזונה משפיעה על תפקוד ובריאות הגוף. בשל כך, הקפדה על מזון בריא תסייע לגוף לעבוד טוב יותר ולסלק בקטריות וחיידקים מבלוטות החלב.

בנוסף לשמירה על תזונה נכונה, מומלץ להשתמש במוצרים טבעיים שיכולים לסייע בהקלה וריפוי של אקנה בעור הפנים וכן אקנה בגב ובאזורים נוספים. “לבנדר” החלה את דרכה בהכנת תכשירי טיפוח ורחצה טבעיים ביתיים עבור שימוש אישי. בהמשך דרכה “לבנדר” החליטה להתפתח בעקבות ביקוש הולך וגובר מצד קרובים וחברים, אשר כל מי שהיה מעוניין לטפל בבעיות עור שונות או שפשוט היה בעל מודעות ליתרונות הטמונים במוצרים הללו, ביקש לרכוש שוב ושוב על מנת להשתמש בהם באופן קבוע.

כל המוצרים עשויים מרכיבים על טהרת הטבע, נטולים רכיבים מלאכותיים כגון חומרים משמרים, SLS, חומרי ריח וצבע, פטרו וכימיקלים נוספים. כמו כן, המוצרים נרקחים בעבודת יד קפדנית ומנוסה בבית מלאכה בכרכור, ברישיון משרד הבריאות. המוצרים מגיעים ישירות לבית הלקוח ארוזים במכלי זכוכית או פלסטיק קל למחזור, ללא אריזות חיצוניות מיותרות, מתוך רצון עז לשמור על איכות הסביבה ככל הניתן.

אנחנו כאן לייעץ ולענות לכל שאלה, צרו קשר במספר  077-212-7172.

כתיבת תגובה

האי מייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים*

חשוב לנו שתדעו

אנחנו מייצרים ברישיון משרד הבריאות ובאיכות עולמית לפי תקן תנאי יצור נאותים ובפיקוח מכון התקנים

כל המוצרים מיוצרים בישראל בבית המלאכה שלנו בפרדס חנה בעבודת יד מוקפדת עם שמן זית ישראלי

משתמשים רק בחומרי גלם טבעיים ומוכרים שנים רבות כבטוחים לשימוש בכל רחבי העולם, ללא ניסויים בבעלי חיים ובמקסימום בטיחות

לבנדר מייצרת אך ורק קוסמטיקה 100% טבעית נקייה מכימיקלים, משמרים, תוצרי נפט, חומרי ריח סינטטיים. רק טבעי עבורך!

לבנדר מייצרת קוסמטיקה אקולוגית ללא אריזות חיצוניות למוצרים, אריזות מתמחזרות ושפכים טובים לסביבה

שומרים על בעלי החיים- רוב המוצרים שלנו טבעוניים לחלוטין בפיקוח ויגן פרנדלי

סל קניות

הרשמה/התחברות

33%

חבר/ת מועדון? יש להזין סלולרי לקבלת קוד בסמס. עדיין לא ורוצים להצטרף ולהנות מהטבות? הזינו סלולרי ומלאו את הפרטים.

67%

מלאו את הפרטים ותהנו מהטבות וצבירת נקודות בכל רכישה.

במילוי הפרטים אני מאשר/ת קבלת הטבות ועדכון על מבצעים בסמס/מייל.

67%

נא להזין את הקוד שהתקבל בסמס

דילוג לתוכן